Benvolguts pares
i mares,
Els vostres
fills/es inicien una nova etapa en l’aprenentage de l’anglès. Segurament, en
serà el primer contacte de manera formal. Per això, i donada la importància que
té, volem explicar-vos una mica la metodologia que emprarem per tal que la
podeu conèixer i compartir amb els professors/es i els vostres fills/es.
La incorporació de l’aprenentatge d’una llengua estrangera durant
l’Educació Infantil forma part d’un procés cognoscitiu i de socialització
fonamental en el conjunt plurilingüe i multicultural del món actual. Iniciar-lo
en aquesta etapa, permet fixar unes bases sòlides, des del punt de vista
auditiu i fonètic, en una edat en què es té més plasticitat perceptiva, una
gran capacitat de comunicar-se sense inhibicions i un interès per totes les
formes d’expressió, verbals i no verbals. Per aquest motiu, el projecte
editorial Patch the puppy, potencia
l’ús oral de la llengua i prioritza els continguts d’activitats de
desenvolupament i d’actituds, valors i normes.
El llibre d’aquest
any Patch the puppy 1 i 2 ens permet potenciar l’ús oral de la
llengua i prioritza els continguts d’activitats de desenvolupament i
d’actituds, valors i normes. A més, proporciona una completa varietat de jocs
de vocabulari receptius i productius, contes i fulls d’exercicis variats,
d’acord amb el desenvolupament cognitiu dels infants i la seva creixent
seguretat i competència.
En aquest nivell,
s’espera que els nens/es vagin desenvolupant la comprensió auditiva i que mica
en mica, comencin a participar verbalment, sobretot en els jocs de vocabulari,
en les rutines i en els altres intercanvis.
Amb la
metodologia que emprarem a classe els nens/es reben molta informació
comprensible i es veuen implicats en activitats en què mostren comprensió
Us podeu quedar a
casa el CD de cançons, que poden anar practicant a mesura que les anem
treballant a classe. És important que no es familiaritzin prèviament amb les
cançons, sinó que més val esperar a que les haguem treballat a classe, ja que
si no poden adquirir malts hàbits de pronunciació (us anirem avisant a través
del bloc cada cop que tinguem una cançó consolidada).
Es treballaran
les festivitats de Halloween, Nadal, Carnestoltes, Pasqua i el dia del pare.
Els nens/es aprendran com se celebren aquestes festes en els països de parla
anglesa i vocabulari relacionat amb aquestes. També farem una petita celebració
cada cop que sigui un aniversari de la classe i per això és important que si un
nen no fa el seu aniversari durant el curs acadèmic, ens indiqueu la data del
seu sant per tal que no es quedi sense el seu dia especial. L’objectiu
d’aquesta celebració és també aprendre vocabulari i estructures relacionades.
Us recordem que
rebreu un informe el mes de febrer i el de juny.
Si necessiteu
concertar una entrevista amb el vostre professor/a, no dubteu a
comunicar-nos-ho.
A continuació, us
indiquem els objectius generals per a tot el curs:
-
Començar
a crear una relació de confiança entre alumnes-mestre-casa.
-
Establir,
mitjançant rutines clares, les tècniques de gestió de la classe que permetin
una transició suau entre les activitats i les fases de la lliçó, i proporcionar
un ambient segur per a l’aprenentatge.
-
Desenvolupar
la memòria lingüística a llarg i a curt termini.
-
Promoure
l’orgull per les feines fetes en paper.
-
Augmentar
el respecte per les normes socials i de la classe.
-
Ajudar
a augmentar de forma gradual el seu temps de concentració.
-
Conèixer
el seu propi cos i les seves possibilitats d’acció.
-
Observar
i explorar el seu entorn familiar, social i natural.
-
Adquirir
una progressiva autonomia en les seves activitats habituals.
-
Relacionar-se
amb els altres i aprendre les pautes elementals de la convivencia.
Els objectius més
clarament relacionats amb l’aprenentatge de l’idioma són:
-
Acostumar-los
a seguir les instruccions de les feines en anglès.
-
Mostrar-se
receptiu i interessat davant la diversitat lingüística.
-
Comunicar-se
oralment tenint cura de la pronúncia i entonació, i utilitzar els recursos no
lingüístics com a suport de l’expressió oral.
-
Tenir
una competència comunicativa elemental que li permeti fer un ús efectiu de la
llengua en situacions quotidianes.
-
Utilitzar
el lèxic fonamental per a l’elaboració de produccions orals.
-
Manifestar
curiositat i motivació per l’aprenentatge de llengües estrangeres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario